מתי הזמן למתג את העסק

מיתוג הוא הזהות של העסק שלנו והוא פועל בדיוק על אותו עקרון של זיהוי פנים, צבעים או אייקונים.
מיתוג טוב משתקף מהלוגו, האתר, כרטיסי ביקור ועוד המון דברים, בעצם בכל העסק.
וככל שהשיווק יהיה אחיד יותר וידבר את אותה השפה המיתוגית, יתחילו לזהות את הלוגו, הצבעים, המסרים של אותו עסק או ארגון.
לבנות אמון בקרב הצרכנים עם מיתוג אחיד בעסק זה חשוב.

עיצוב ומיתוג לוגו למוזיקאי, מופעי מוזיקה

השאלה הנשאלת באופן קבוע בקרב בעלי עסקים: מתי עושים מיתוג חברה או עסק, האם עושים מיתוג מוצרים לעסק או מתי מתחילים תהליך מיתוג לעסק חדש או ארגון?

האמת זו שאלה ממש טובה, ואין תשובה חד משמעית. יש שיגידו שאותו בעל עסק או ארגון צריכים ״להתבשל" ולרוץ עם העסק ללא מיתוג ולהרגיש את קהל היעד, השיווק והמוצרים או השירותים לפני תחילת תהליך של מיתוג העסק או חברה.

יש אחרים שאומרים שהדבר הראשון שעושים לפני שיווק העסק זה מיתוג מוצרים או מיתוג לעסק חדש במיידי. ויש אותי, אני חושבת שהתשובה צריכה להיות קשורה למשהו אחר, לא קשורה בזמן שאותו בעל עסק או חברה קיימים בשוק, לא לפי התמחור שלו או השיווק.

למה זה כן קשור?

לנכונות ליציאה לתהליך של מיתוג לעסק או ארגון חדש.

מה הכוונה? כשיש תשובות לשאלות שנשאלות בתהליך האפיון של המיתוג רק אז התוצאות והנראות של המיתוג יהיו נכונות. והמצב הזה יכול לקרות גם אחרי שנתיים בעסק או ממש בהתחלתו.
גם אם לוקחים תהליך של ליווי עסקי ובין שלא, חשוב התכנון הנכון של העסק.
אני יודעת, אולי ראיתם את השאלות הקריטיות שעליהן אני אכתוב ממש עוד מעט אבל תאמינו לי, הטאץ׳ שלי יעשה סדר.

אז מה אותן שאלות שחשובות בתהליך המיתוג? או בכלל במיתוג חברה או העסק?

מי  קהל היעד שלנו– נכון, לא תמיד שמים לב לזה, תמיד רוצים לרוץ קדימה ולהגיע ל״מה״, מה אנחנו מוכרים וכמה שיותר. אבל זה ממש לא נכון. זו גישה מוטעית. אנשים קונים מאנשים, הם מתחברים לוויב, לעקרונות, לאופי, למה שמגולם מאחורי השירות או המוצר, לכן צריך להבין מי אנחנו בתור אנשים ובעלי עסקים ומה חשוב שידעו

מה אנחנו מוכרים? – בשאלה הזו לא מספיק להגיד ״צמידים מחרוזים״ או ״מתפחות״ או ״טיפול רגשי״ וכו׳ אלה ממש להגדיר את המוצר או השירות של העסק או החברה, למה? כי יש מגוון של מוצרים או שירותים שאפשר להציג בפני הלקוח וכעושים רשימה פתאום יש פוקוס על מה אנחנו מוכרים, למי והאם זה מתאים לו ורק בשיטה הזו הרווח גדל. בהתאמת המוצר הנכון ללקוח של העסק או הארגון.

למי אנחנו מוכרים?– גם כאן בדומה לשאלה הקודמת לא מספיק להגיד ״אמהות בגיל 30, פלוס 2״ או ״לנערות ונשים שאוהבות אקססוריז״ ממש צריך להגדיר ולאפיין מי אותה לקוח אידאלי שאנחהו רוצים לעסק או החברה שלנו. למשל מה התחביבים שלו, רמת הכנסה, למה בעצם הוא מחפש את השירות שלנו, מה חשוב לו ועוד.

למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים? – שהלקוח ירכוש מאיתנו, ולא התשובה כאן לא המחיר. אלא מה יצא לו מזה. מה הטוב שהעסק שלנו יעשה עבורו. האם זה גישה חדשה להתמודדות עם פחד ואותו פחד ישתלט לו פחות על החיים ואולי בכלל לא? אולי התכשיט יעזור לה להבליט את הייחוד שלה? תחשבו ממש טוב למה שמישהו ירכוש את השירות או המוצר שלכם.

ערך – האמת זה די דומה ללמה, אבל כאן יש ערך שהוא גם נפשי וגם פיזי.

למשל אם מדברים על מוצר של צמיד חרוזים אז יש את הערך שלו שאולי הוא עשוי מחומרים ממש איכותיים, אולי יש ״ביטוח״ על הצמיד למשך חודש או יותר מרגע הרכישה, אולי יש ציפוי זהב, עבודה ידנית ועוד. השילוב של זה עם הערך הרגשי כמו להראות ייחודיות, לבחור צבעים שאני אוהבת לחרוזים ולא מהקיים, ייתן ערך גבוהה מאוד ללקוחות שרוצים את המוצר או השירות שלנו.

אתם מבינים, מה שאני מנסה להסביר, זה לא מתי לעשות את המיתוג העסקי אלא עם איזה נתונים נכנסים לתהליך המיתוג.

ככל שהמידע הזה מדוייק יותר, נכון יותר לעסק וללקוחות העתידיים שלו, תהיה הצלחה הן במיתוג לעסק חדש והן במיתוג החברה.

 

לשיתוף קל ומהיר של המאמר

עוד כתבות מעניינות בבלוג

בקרוב נדבר

בקרוב נדבר